Ohjeet ja oppaat

Visma Sign – Sähköinen allekirjoitus

Usein kysytyt kysymykset

Haluan lähettää pelkästään itse allekirjoittamani asiakirjan sähköpostilla pankkiin/viranomaiselle/kauppakumppanille jne. Miten toimin?

Lähetä allekirjoitettava asiakirja omaan sähköpostiosoitteeseesi palvelun kautta ja allekirjoita se. Voit lähettää allekirjoitetun asiakirjan (alalaidassa allerkirjoitusmerkintä, lopussa allekirjoitussivu) kuten minkä tahansa PDF-tiedoston esimerkiksi sähköpostilla.

Missä muodossa allekirjoitettava asiakirja pitää olla?

Asiakirjan tulee olla PDF-muotoinen tiedosto, ja sen arkkikoko tulee olla vähintään A4. Tiedostokoon tulee olla enintään 10 megatavua.

Miten saan dokumentin PDF-muotoon?

Useissa järjestelmissä voit valita tallentaessasi tallennusmuodoksi PDF:n. Jos tällaista mahdollisuutta ei ole, voit ladata Internetistä erilaisia apuohjelmia, joiden kautta PDF-tallennus tai tulostaminen PDF-muotoiseksi tiedostoksi on mahdollista. On olemassa myös verkkopalveluja (www.pdf24.org jne.) jotka tekevät muunnoksen sähköpostilla lähetettyihin tiedostoihin.

Haluan laajentaa palvelun käyttöä niin, että julkaisemiani verkkolomakkeita voidaan allekirjoittaa sähköisesti tai voin lähettää allekirjoituskutsuja suoraan omista järjestelmistäni (CRM, HRM, ERP jne.). Miten toimin?

Ota yhteys asiakaspalveluun (tuki.sign@visma.com) ja kerro tarpeestasi. Visma Signin ohjelmointirajapinta (API) mahdollistaa liittämisen haluttuihin sovelluksiin ja verkkolomakkeisiin.

Lähetin sähköisesti allekirjoitetun asiakirjan pankkiin/viranomaiselle/ kauppakumppanille jne. Vastaanottaja ei osaa käsitellä sähköisesti allekirjoitettua asiakirjaa. Miten toimin?

Pyydä asiakaspalvelusta (tuki.sign@visma.com) tarkastusohje ja toimita se asiakirjan vastaanottajalle. Sähköisesti allekirjoitetun asiakirjan tarkastaminen on veloituksetonta kaikille, joten asiasta ei aiheudu vastaanottajalle mitään kustannuksia.


Takaisin ohjeisiin