Sähköinen allekirjoitusTuote ja käyttö

Visma Sign kiinteistöalalle

2 min luku | 28.4.2020

Allekirjoita kiinteistöalan asiakirjat sähköisesti

Sähköinen allekirjoitus on ollut suomessa käytössä jo yli 20 vuotta. Se on nopea tapa allekirjoittaa asiakirjat ja tunnistaa henkilöt sähköisesti. 

Mutta miten sähköinen allekirjoitus toimii erityisesti kiinteistöalalla – asuntokaupassa, vuokraustilanteissa ja isännöintipalveluissa? Katso Visma Sign -webinaaritallenne, jossa asiantuntijamme kertoo kiinteistöalan asiakirjojen allekirjoituksista ja demoaa, miten näppärää Visma Signin käyttäminen on.

Visma Sign isännöintipalveluissa

Isännöintipalveluissa joudutaan usein tilaamaan erilaisia dokumentteja. Tilaushetkellä pitää varmistaa, kuka dokumentin tilaa ja tässä apuun rientää Visma Sign -palvelu. 

Sähköinen allekirjoitus palvelee muun muassa näissä käytännön prosesseissa: 

  • Asiakkaan tunnistaminen
  • Valtakirja 
  • Talonkirjaotteen ym. asiakirjojen tilaaminen 
  • Muuttoilmoitukset
  • Häiriö- ja vikailmoitukset

Visma Sign sisältää integraatiot taloyhtiö.info-palveluun sekä yleisesti isännöintialalla käytössä olevaan SharePoint-palveluun. Dokumentit on siten helppo siirtää  Visma Signista näihin järjestelmiin.

Visma Sign ja vuokrasopimukset 

Vuokraustoiminnassa on monenlaisia tarpeita, joissa sähköinen allekirjoitus helpottaa molempien osapuolien elämää. Kun sopimukset voidaan lähettää ja allekirjoittaa sähköisesti, ei vuokralaisen tarvitse matkustaa minnekään allekirjoittamaan paperisia asiakirjoja.   

Visma Signia voidaan käyttää esimerkiksi näissä vuokraustoimintaan liittyvissä prosesseissa: 

  • Asiakkaan tunnistaminen
  • Vuokrasopimuksen allekirjoitus (Vuokralaiselle lähetetään PDF-tiedosto allekirjoitettavaksi.)
  • Vuokrasopimuksen irtisanominen lomakkeella
  • Henkilötietojen muutos lomakkeella

Visma Signiin voi helposti rakentaa omaan käyttöön sopivia allekirjoitettavia lomakkeita. Parhaimmillaan asiakirjojen allekirjoittaminen vie aikaa niiden lataamisesta allekirjoitukseen vain pari minuuttia.