Flatco on pilvipalvelu kiinteistöjen ja vuokrahuoneistojen hallintaan. Flatcon asiakkaina on kuntia, isännöintipalveluita, kiinteistöosakeyhtiöitä ja yksityisiä asuntosijoittajia. Flatcon omistaa ohjelmistotalo Codetag.

www

Lisäarvoa palveluun Visma Sign -integraation avulla

Ohjelmistotalo Codetagin kehittämä Flatco on pilvipalvelu kiinteistö- ja vuokrahuoneistojen hallinnointiin. Palvelu hyödyntää somemaailmasta tuttua käyttöliittymää ja mahdollistaa ketterän viestinnän esimerkiksi vuokranantajan ja vuokralaisen välillä. Elokuussa 2018 markkinoille tullut Flatco on otettu hyvin vastaan. “Helppokäyttöisyys puhuttelee asiakkaita” Flatcon operatiivinen johtaja Jarkko Liedes toteaa.

Kaikissa tapauksissa pyörää ei kannata keksiä uudelleen.

Huolella rakennettu käyttöliittymä ja selkeät toiminnallisuudet saivat jo alussa kaverikseen Visma Signin allekirjoitusteknologian. Visma Sign integroitiin osaksi Flatcoa sujuvoittamaan kiinteistöalan sopimusprosesseja. Integraation myötä käyttäjä voi muun muassa luoda vuokrasopimuksen, lähettää sen sähköisesti allekirjoitettavaksi ja arkistoida sen digitaalisesti – samassa palvelussa. Kiinteistöalan sopimusprosessit ovat usein aikaa vieviä ja Visma Sign-integraatio auttaa niiden tehostamisessa ja nopeuttamisessa.

Visma Sign oli Flatcon kehittäjille luontainen valinta allekirjoitusteknologiaksi. Palvelu oli tuttu ennestään ja teknologia oli helppo ottaa käyttöön. “Kaikissa tapauksissa pyörää ei kannata keksiä uudelleen”, Liedes kertoo, “integraatio on huomattavasti kevyempi ratkaisu kuin koko ohjelmalogiikan toteutus testauksineen”. Myös tukipalvelut, rajapinta ja selkeä dokumentaatio saavat Flatcon operatiiviselta johtajalta kiitosta. “Usein integraatiot eri järjestelmien välillä vaativat enemmän konfigurointia ja mahdollisesti jopa osapuolten välistä testausta. Tässä tapauksessa positiivinen yllätys oli se, että käyttöönotto ja testaus oli vaivatonta” Liedes kuvailee.

Lisäpalveluiden integraatiolla säästää paljon aikaa ja rahaa.

Perinteiset ohjelmistojen väliset tiedonsiirrot ovat tuttu juttu monelle. Myös ulkopuolisen teknologian hyödyntäminen osana omaa palvelua on jo tätä päivää. Palvelun loppukäyttäjälle integraatio ei usein näyttäydy muuten kuin lisäarvon muodossa. Käyttäjä pääsee nauttimaan uusista, rutiineja helpottavista toiminnallisuuksista samalla, kun palvelun tarjoaja säästää resursseja hyödyntämällä valmista teknologiaa.

“Hyvien lisäpalveluiden integraatiolla säästää paljon aikaa ja rahaa” Liedes toteaa ja kertoo palvelun käyttäjien ottaneen sähköisen allekirjoituksen hyvin vastaan.


Katso kaikki asiakastarinat